Il 25 novembre sarà la Giornata internazionale contro la violenza sulle donne. Cosa differenzia la violenza maschilista contro le donne da quella comune? Il contesto ed il movente.

All’origine c’è la condizione stessa di subalternità della donna nella società e di assoggettamento all’interno della famiglia. Un sistema politico, economico e sociale in cui gli uomini detengono il potere, la ricchezza, genera uno sbilanciamento di forze tra i due sessi che pone la donna in una condizione di sottomissione e di dominio da parte dell’uomo, che ritiene di poterne disporre come di una proprietà privata.

La violenza maschilista è sui social, nei messaggi pubblicitari, sul posto di lavoro,in casa e si può manifestare con umiliazioni, violenza fisica, sessuale, verbale e psicologica, che può arrivare alla negazione della libertà, fino alla privazione della vita stessa.

Rifiutiamo categoricamente ripartizioni di colpe di fronte alla violenza subita, siamo vittime e non corresponsabili. Rivendichiamo il nostro diritto di lavorare, di interrompere una relazione, di sentirci libere di viaggiare, di uscire di casa, di vestirci come ci piace, senza avere paura.

Non è la nostra libertà a dover essere sottoposta a censura ma quella di chi esercita la violenza.

Liberu – Lìberas Rispetadas Uguales


25 de santandria, Die internatzionale contra sa violèntzia a sas fèminas

Su 25 de santandria, at a essere sa Die internatzionale contra sa violèntzia a sas fèminas. Ite b’at de diferente tra sa violèntzia maschilista e cussa fitiana? Su cuntestu e sa resone.

Comintzat totu cun sa cunditzione de dipendèntzia de sa fèmina cara a sa sotziedade e cun sa sugetada a dae intro de sa famìlia. Unu sistema polìticu, econòmicu e sotziale in ue sos omines tenent su poderiu, sa richesa, los ponet a manu de cumandare e lis permitit de sutamìtere sa fèmina, ca creent de nde pòdere fàghere su chi cherent comente chi sa fèmina siet cosa issoro.

Sa violèntzia maschilista est in su mundu virtuale, in sa publitzidade, in su traballu, in domo e si mustrat cun s’umìliu, cun sos corfos, cun sa violèntzia sessuale,psicològica e cun sas paràulas malas, finas a lòmpere a nche lis mòere sa libertade e sa vida.

Ricusamus cun fortza partimentas de curpas chi pertocant sa violèntzia patida, semus malasortadas e non curresponsàbiles. Pretendimus su deretu a traballare, a nos isbojare, a biagiare, a essire dae domo, a nos bestire comente cherimus, sena dèpere tìmere nudda.

No est sa libertade nostra chi depet èssere cundennada, ma cussa de chie si serbit de sa violèntzia.

Liberu – Lìberas Rispetadas Uguales